İngilizce İş E-postaları için 5 Popüler Selamlama

Ana dili İngilizce olan kişiler iş e-postalarında birbirlerini nasıl selamlıyor? İnsanlar hala "Dear Sir or Madam" kullanıyor mu? Bir e-postayı birden fazla kişiye adreslemenin doğru yolu nedir?

Bugün, İngilizce iş e-postaları için en popüler beş selamlamayı tanıtırken bu soruları yanıtlayacağız.

1. Dear ... ,

"Dear" (Değerli), bir e-posta başlatmanın güvenli bir yoludur. Şirketlerden aldığınız birçok e-posta bu kelimeyle başlar.

  • Dear Valued Customer,
  • Dear Reader,
  • Dear Parents and Guardians,

Çoğu zaman, "Sevgili" alıcının adı ile devam eder. Bu onların ilk adı ("Dear Charles") veya bir unvan ve soyadı ("Dear Mr. Smith") olabilir.

Ancak alıcının adını bilmiyorsanız, e-postayı departman adına veya iş unvanına gönderebilirsiniz.

  • Dear Professor Kaminski,
  • Dear Hiring Manager,
  • Dear Engoo Sales Team,

İşte "Dear" kelimesinin diğer bazı kullanımları.

"Dear"den sonra bir şeyler yazdığından emin ol. Bu yazımızdaki diğer selamlamalardan farklı olarak "Dear" tek başına kullanılamaz.

Son olarak, "Dear" kelimesinin genellikle tanışmadığınız, iyi tanımadığınız veya daha fazla saygılı olmak istediğiniz biriyle kullanıldığını unutmayın. Bu nedenle, birkaç haftadır birlikte çalıştığınız bir müşteriye e-posta gönderiyorsanız, "Dear" ifadesi fazla resmi olabilir. Her gün gördüğünüz bir iş arkadaşınıza e-posta gönderiyorsanız, kesinlikle fazla resmidir!

2. Hello ... ,

Bu günlerde, giderek daha fazla insan ve şirket, İngilizce iş e-postaları başlatmak için "Hello" kullanıyor.

Genellikle "Hello" devamında bir isimle kullanılır.

  • Hello Raj and Stephanie,
  • Hello Mr. Lopez,
  • Hello Dr. Marsh,

"Merhaba" tek başına da kullanılabilir. Örneğin, bir şirkette bir departmana yazıyorsanız, hem "Hello" hem de "Hello Finance Department" kabul edilebilir.

"Hello"yu kullanmanın başka yolları örneklerini buradan görebilirsiniz:

  • Hello all,
  • Hello everyone,
  • Hello again, [You can use this if you're sending a follow-up email.]

Ancak, herkes "Hello"nun resmi e-postalarda kullanılabileceğini düşünmüyor ve muhtemelen bununla bir ülkenin liderine hitap etmeyeceksiniz. Bu nedenle, bir yabancıya ilk kez e-posta gönderiyorsanız ve dikkatli olmak istiyorsanız, "Dear" kullanmak daha güvenlidir.

3. Hi ... ,

Anadili İngilizce olan kişiler bu günlerde profesyonel e-postalarda genellikle "Merhaba" kullanıyor. Bir internet dilbilimcisinin açıkladığı gibi, "Hi", "iş için, havadar, kişisel olmayan, kibar bir sosyal gülümseme gibi" hissettiriyor.

Business Insider, bunu "tanısanız da tanımasanız da birine hitap etmenin güvenli ve tanıdık bir yolu" olarak nitelendirerek aynı fikirde. Daha resmi hale getirmek için "kişinin soyadını her zaman kullanabilirsiniz: 'Hi Ms. Gillett, …".

İş arkadaşlarınız arasındaki e-postalarda çok sayıda "Hi" göreceksiniz, ancak İngilizce konuşanlar, kuruluşlarının dışındaki kişilerle iletişim kurarken de bunu kullanır. 2001 civarında bir Amerikan şirketinde çalışanlar tarafından (veya onlara) yazılan bir e-posta koleksiyonu olan Enron Corpus'ta buna örnekler görebilirsiniz.

"Hey" kelimesini kazara kullanmadığınızdan emin olun. Birçok insan bunu hoş karşılamıyor.

4. İsim Ya Da Hiçbir Şey!

Son olarak, ana dili İngilizce olan birçok kişinin ya sadece alıcının adını kullandığını ya da hiçbir şey kullanmadığını öğrenmek sizi şaşırtabilir! Bu aslında birkaç çalışmada gösterilmiştir.

Bir iş e-postası neden bir selamlama ile başlamaz? Bunun bir açıklaması, İngilizce e-posta yazmanın, resmi mektuplardan çok kısa mesajlara benzeyen not yazma pratiğinden geldiğidir. Örneğin, aşağıdaki Beyaz Saray notunun nasıl herhangi bir selamlama içermediğine dikkat edin.

Ama neden e-postalarda alıcının adı hiç yer almıyor? Bir pazarlama uzmanının açıkladığı gibi: "Alıcıların kim olduklarını bildiklerini düşünüyoruz."

Bu yüzden bir dahaki sefere anadili İngilizce olan birinden selamlama ile başlamayan bir e-posta aldığınızda şaşırmayın!

5. To Whom It May Concern

"To Whom It May Concern", "(bu mesajı önemseyen) herkes için" anlamına gelir. Aşağıdakilere yazarken kullanabileceğiniz resmi bir selamlamadır:

  • bir grup alıcı
  • adını bilmediğin bir alıcı

Geçmişte, selamlamadaki tüm harfleri büyük harfle yazmanız ("To Whom It May Concern") tavsiye edilirdi, tıpkı bir kişinin adında olduğu gibi, ancak çoğu kişi artık bu kurala uymuyor.

Google'da "To Whom It May Concern" diye yazarsanız, kullanmamanızı tavsiye eden birçok yazı bulacaksınız. Ancak, ABD genelinde 1000 işe alım uzmanıyla yapılan bir anket, %83'ünün buna aldırmadığını, bu nedenle şimdilik uygun olduğunu buldu!

Peki ya “Dear Sir or Madam”?

Pek çok İngilizce dersi öğrencilere "Dear Sir or Madam" kelimesini kullanmayı öğretir. Ancak günümüzde birçok insan bunun iyi bir selamlama olduğunu düşünmüyor. Örneğin, ekibimizdeki anadili İngilizce olan kişiler bu konuda şunları söyledi.

Kullanıldığını gördüm, ancak kişisel olarak resmi mektuplar ve e-postalar için "To whom it may concern" ifadesinin kullanılma olasılığı daha yüksek olurdu.

İrlanda'dan bir Engoo Daily News yazarı

"Sevgili Bay veya Bayan" çok eski moda geliyor.

ABD'den Engoo Blog ekip üyesi

"Dear Sir or Madam"dan kaçınmanın bir başka nedeni de İngilizce'nin gender-neutral hale gelmesidir. Bu nedenle, resmi, genel bir selamlama kullanmanız gerekiyorsa, cinsiyetten bahsetmediği için "To whom it may concern" ile gidin.

Son Bir Tavsiye

Son olarak, hiçbir selamlamanın %100 işe yaramadığını unutmayın. Aynı ülke içinde bile, sektörler ve şirketler e-posta yazma konusunda farklı beklentilere sahiptir. Bu nedenle, başkalarını e-posta üzerinden nasıl selamlayacağınızı bilmenin en iyi yolu, iş arkadaşlarınızı ve alanınızdaki diğer profesyonelleri gözlemlemektir.

Birinin e-postalarınızı kontrol etmesini istiyorsanız, bir Engoo eğitmenine ulaşın. Dünya çapında 7/24 hizmet veren binlerce eğitmenimiz var ve hatta sektörünüzde çalışmış eğitmenleri arayabilirsiniz. Buradan Engoo hakkında daha fazla bilgi edinin.