Teşekkür etmek için İngilizce mail nasıl yazılır öğrenin
Bir arkadaşa teşekkür etmek, iş bağlamında, özellikle yazılı olarak birine teşekkür etmekten farklıdır. İşte bunu bir e-postayla yapmanın birkaç yolu.
Yararlı İfadeler
“Thanks for your help.”
Bu kelime öbeği, ‘Thanks’ demenin kulağa fazla sıradan geleceği durumlarda kullanılabilir. Örneğin, patronunuzla konuşuyorsanız, ‘Thanks for your help.’ demek daha uygun olacaktır.
“Thank you for the advance notice.”
Bu ifade, bir konu hakkında önceden bilgi paylaştığı için birine teşekkür etmek istenildiği zaman kullanılır. Örneğin, şunu belirten bir e-posta alırsanız: “I'll be away all of next week and will return to work on August 3rd,”, şu şekilde cevap verebilirsiniz: ‘Thank you for the advance notice’.
İfadenin daha sıradan bir versiyonu da, “Thank you for the heads-up.” şeklindedir.
“Thank you for the prompt response.”
Bu cümle, daha önce göndermiş olduğunuz bir mesaja verilen hızlı yanıtı takdir ettiğinizi göstermek için genellikle iş e-postalarında kullanılır.
Daha sıradan bir versiyonu da, “Thank you for getting back to me so quickly. şeklindedir.
“Thank you for taking the time to meet with me/us today.”
Bir müşteri veya iş ortağıyla yapılan görüşme veya önemli bir toplantıdan sonra teşekkür e-postası göndermek yaygın bir uygulamadır. Bunun için yukarıdaki cümleyi veya daha sıradan versiyonu olan, “Thank you for meeting with me/us.” ifadesini kullanabilirsiniz.
“Thank you so much for this opportunity.”
Bu ifade, örneğin size bir konuşma yapma fırsatı sunulduğunda kullanılabilir.
E-posta örnekleri
İşte bir etkinlikten sonra gönderilebilecek bir teşekkür maili örneği:
Dear Mike,
I'd like to thank you again for your help organizing our 20th Anniversary event. You'll be glad to know that our guests enjoyed every moment of it. In fact, my manager stated that it would be great if we could count on your expertise for our next event. Looking forward to working with you in the future.
Thank you again,
Jane
Bir toplantıya katıldıktan sonra gönderilen teşekkür e-postasına bir örnek:
Dear Ken,
Thank you so much for taking the time to meet me for lunch today. Your feedback was immensely valuable, and I have already discussed your suggestions for improving the user interface with my team. Needless to say, we are all on the same page now and the measures you suggested will be implemented. I will keep you posted on the progress and let's hope our next meeting will be to celebrate a successful release!
Regards,
Mary
Bir iş görüşmesinden sonra gönderilecek başka bir teşekkür e-postası örneği:
Dear Thomas,
Thank you for the opportunity to interview for the marketing position at your company. I truly enjoyed learning more about this role and the company in general, and I now feel even more confident that my skills and experience would make me a great addition to your team.
Thank you again for your time and consideration. I'm looking forward to hearing from you.
Sincerely,
Anne
İş maili yazarken göz önünde bulundurmanız gereken birkaç nokta var.
- Teşekkür etmek çok geç kalma.
E-postanızın zamanlaması önemlidir. Bir toplantı veya görüşmeden sonraki gün içinde teşekkür e-postası göndermek saygı gösterir.
- E-postayı çok uzun tutmayın.
Kısa ve öz olun ve doğrudan konuya girin. İş adamlarının çok uzun veya süslü e-postaları okuyacak zamanı yoktur.
- Aynı e-postayı farklı kişilere göndermeyin.
İnsanlar şablon e-postaları fark ederler. Bir şablon kullanmak istiyorsanız, teşekkür ettiğiniz kişi hakkında bazı ayrıntılar eklediğinizden emin olun.
İyi bir teşekkür e-postası yazmak için sadece birkaç dakikanızı ayırmak, profesyonel imajınızı ve iş ilişkilerinizi geliştirecektir.
Bu konuyla ilgili herhangi bir sorunuz varsa veya iş iletişimi becerilerinizi geliştirmek istiyorsanız, Engoo eğitmenleri size yardımcı olmaya hazırlar. Bu dersle ilk dersinizi ücretsiz olarak alın ve iş e-postaları hakkında daha fazla bilgi edinin.